DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

lørdag den 20. august 2011

Indflytterfest for fugle


Jeg har i mange år haft en fuglerede inde i mit redskabsskur og hver år flytter en solsort ind og der laves fugleunger i masse vis. Familien lader sig ikke forstyre af, at jeg henter og bringer ting i skuret og omvendt, er jeg heller ikke forstyret af fuglene, lige bort set fra, at de skider en del.

I år var der åbenbart tale om en syg fugl, for der blev skidt i lange bare og alle steder. Alle mine ting blev dekoreret med fugleklatter! Så fik jeg nok. Har besluttet, at når fuglen rejser væk for denne sæson, vil jeg fjerne reden og lukke hullet som fuglen benytter. Det gør selvfølgelig lidt ondt, så derfor har jeg brugt lidt krudt på at lave en lille fuglelandsby, som skal installeres på mit plankeværk lige uden for køkkenvinduet. Jeg er godt igang med finde de helt rigtige boliger til fuglene.

Nogle bogliger er købt klar til at hænge op og andre har jeg give en lille make over.

Husene her er fra Søstre Grene. De har fået spary, husnummer med tusch og pyntet med små ting som egentlig er beregnes som gave pynt.

Da der skal bo mange i landbyen, har jeg valgt dette skilt, som også skal hænge på plankeværket. Vi har jo alle set, hvordan de store fugle styrer det hele, men her skulle der gerne være plads til alle.

Her har vi den fælles spisesal, som jeg selvfølgelig fylder med korn hver dag

Bed and Breakfast, hvor fuglegæsterne har en lille morgenmadsterrasse med god udsigt


Buffet med max 8 pip, så alle gæster kan få lidt madro

6 kommentarer:

  1. sikken nogle fine huse de fugle ville nok sige mange tak hvis de kunne :)

    er din blog stadig kun for dem der er på din faste læser liste ? for når du laver et indlæg så kan jeg ikke se det og det er lidt øv :)

    der er en funktion med email hvor man får en mail om at der er lavet et nyt indlæg ! så kunne jeg se når du laver et indlæg ..

    SvarSlet
  2. Hej Helle
    Bloggen er åben for alle, men jeg tænkte nok der var et eller andet problem siden jeg ikke får kommentarer mere. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Har du linket til www.diy-se-her-hvordan.blogspot.dk for så skulle det altså virke. Vil blive glad for at høre herom

    SvarSlet
  3. Hvor fint! Det bliver jo en luksus-koloni på første klasse :-)

    SvarSlet
  4. jeg kan se en blog der hedder http://mariannehelstrup.blogspot.com/2011/08/venter-pa-mig.html

    men jeg kan ikke se http://diy-se-her-hvordan.blogspot.com/

    på min faste blogge jeg læser ... håber du finder fejlen måske er der et sted du mangler at sætte et hak i eller fjerne et hak !!!

    SvarSlet
  5. Hvor er de sjove - jeg elsker sådan nogle fuglehuse, der er fulde af humor :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar