DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

fredag den 17. juni 2011

Min nye postkasse

Sådan kom Postkassen til at se ud efter, at jeg havde givet den en Make-over. Den kedelige gamle standard postkasse har ganske enkelt fået et nyt liv, som passer godt til mit svensk røde træhus.


Jeg har brugt selvklæbende folie til postkassen. Folien har jeg købt hos en farvehandler/malerbutik. Jeg har været i flere forskellige butikker for at finde den rette folie. Udbuddet er desværre ikke så stort.


Dog har jeg fundet et link til det tyske firma som producere folien og her kan man se de udgaver som findes. Det er muligt at købe online på siden, men du kan selvfølgelig også bare vælge en type og bede din farvehandler om at skaffe den hjem. Prisen er den samme uanset.


Jeg har beklædt postkassen, side for side. Folien er nem at klippe i de rette størrelser, da der er kvadrater på bagsiden.


Låsen på postkassen er nem at pille ud, da det oftest bare er den lille hestesko formede metaldims, som skal skubbes ned for, at få cylinderen ud. Kan selvfølgelig kun gøres når postkassen er låst op, da hestesko formet dims skal trækkes væk på bagsiden af lågen og låsen trækkes ud på forsiden af lågen. 


Jeg ved jo intet om hvordan postkassen vil klare sig i regn, sne og frost. Eller 40 gr. solskin for den sags skyld. Men den overlevede da kraftig skybrud i går (hvor folk omkring mig baksede med regnvand i kældre).

Postkassen er nu monteret (ved vejen) og tæt på det lille bord (som jeg selv har lavet) og er pyntet med blomster i postkassefarver. Der ud over har jeg selv lavet nummer og navne skilte som også passer til svensk rød træhus. Nu er jeg helt klar til at modtage post. (og selv postbuddet må da blive glad når der både er blomstret postkasse, navneskilt og nummerskilt).




Håber nogen er jeg har lyst til at lege videre med idéen og håber der kommer rigtig mange flotte og sjove hjemmedesignede postkasser ud af det i alverdens farver og stilarter alt efter hvilken type hus man bor i.

Postkasse før make over

Rigtig god fornøjelse.

16 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er det blevet flot - og så smukt også med bordet og dit navneskilt! Jeg får helt lyst til at sende et brev til den fine postkasse :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den dog skøn. Dit postbud slår sig ned dér, og så må vi andre igen vente på forsinket post.

    Jeg glæder mig også til at høre, om solen bobler folien op... men den tid, den sorg, og så skal du sikkert have et nyt look :)

    SvarSlet
  3. den er skøn :)

    jeg var lige inde på det link du havde skrevet og de har noget med sommerfugle som jeg overvejer at købe til min postkasse ellers smutter jeg ned til den lokale farvehandler og ser hvad de har ...jeg vil også have en smart postkasse som din :)

    SvarSlet
  4. @Madame - det var sødt. Jeg har netop lavet et lille skilt hvor der står "Rudekuverter - nej tak". Det bliver sat op idag.

    @Frøskuffen - ville faktisk gerne have været hjemme idag for at se hvordan postbudet oplevede postkassen :)

    @Helle - jeg var selv vild med sommerfuglene, men nu er min bil jo fyldt med sommerfugle og det kan også blive for meget. Nu vil jeg glæde mig rigtig meget til at se din home designet postkasse.

    @Sysler fra hverdagen - tak, søde du

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare blevet flot.
    Ja! det lidt træls der ikke er det store udvalg i folie i de danske butikker.
    Så ville jeg gå amok med mange ting tror jeg:-)

    Men godt ser det ud, passer super flot i farverne.

    Rigtig God Weekend.
    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Rigtig, rigtig flot Marianne!!! God weekend! Knus; Heidi

    SvarSlet
  7. Hvor er chokoladerne til posten????
    Min får altid et eller andet totalt sukkerchok her. Men så tager han også mine pakker med :-)

    FEDEST postkasse. Du burde åbne en butik, hvor du renoverede for os andre. Jeg vil gerne have madonnaer på min postkasse *SMILER STORT*

    HAV EN KREATIV WEEKEND :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare blevet flot, var ellers en tur i Waldo sidste lørdag, en rigtig fin butik og sikke en fin gård :O) Rigtig hyggeligt!!! Klem Betina

    SvarSlet
  9. Virkelig en fin idé. Du er superkreativ:-)

    SvarSlet
  10. Sikke en god ide:-) Kh Christina

    SvarSlet
  11. Den er godt nok blevet super fin den postkasse - så kan man allerede ved indgangen se at der bor en kreativ person. God weekend - knus fra Anne

    SvarSlet
  12. Tak for din kommentar til min blog :)
    Måtte lige tjekke din også, og hold op en masse fine ting og kreative ideer du også har,... er vild med din postkasse :)

    SvarSlet
  13. Hvor blev den fin!! Er selv på udkig efter en til min kolonihave og folie kunne være en mulighed...
    Angående folie så har de en del i Bauhause og det er billig billig....

    Sannie

    SvarSlet
  14. er selv postbud og jeg ville blive i stjernegodt humør af at møde sådan en postkasse :-)

    SvarSlet
  15. Gad vide, hvordan det er gået med postkassen?

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar