DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

mandag den 15. august 2011

Freeform hækling

Det her skal I prøve, det er bare for sjovt.


Freeform er en hækleform, hvor man bare hækler der udad, på kryds og tværs, forskellige mønster og for at de ikke skal være løgn, griber man lige strikkepindene engang i mellem og strikker lidt på histen og pisten.



Jeg havde hørt lidt om freeform og fandt denne bog på biblioteket. Det var inspiration nok til at jeg gik i gang.


Min lampe er nu forandret fra at være helt hvid, som det jo var mode engang, til et, ja man kan vel nærmest kalde det et festfyrværkeri.




Freeform kan jo bruges til hvad som helst, bluser, tasker, puder, lamper, sjaler, osv. Så det er bare at gå i gang - jo mere modig, jo sjovere.  


Jeg har hæklet, strikket og syet sammen.
Hængt kreativiteten oven på den gamle skærm som jo var glat og hvid.

Lampefoden fik en gang spray-maling, selvfølgelig

Er allerede igang med Freeform lampeskræm nr. 2 - kan nemlig ikke stoppe.

11 kommentarer:

  1. Det er FEDT. Det må jeg absolut prøve en dag:-)

    SvarSlet
  2. Sikke en sjov ide, det må prøves.

    Super flot lampeskærm du har fået ud af det.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  3. Sikke du kan!!! Jeg får så meget kriblen i fingrene. Men det der med at hækle... det ligger bare ikke lige i mine hænder- desværre

    SvarSlet
  4. Sikken nogen farver.
    Det ser rigtig godt ud.
    Du da blevet helt bidt af at hækle..

    Knus Susi

    SvarSlet
  5. Ej hvor er det cool!!
    Det har jeg aldrig set før :)

    SvarSlet
  6. Det ser superskønt ud som en vild regnbue der har besluttet sig for at slå flick flack. Jeg ville gerne eje et helt stort tæppe for så kunne man sidde der og dase og hele tiden opdage nye mønstre. SKØNT.

    SvarSlet
  7. Altså Marianne... Du bliver ved :)! Jeg fik aldrig helt styr på det hækleri. Vind og skævt blev det - det kan selvfølgelig være en fordel til sådanne kreationer. Imponerende.
    Skønne farver! Ville som Marina skriver også elske et tæppe. Et glad tæppe :)

    SvarSlet
  8. Hvor er det dog smukt - forrygende flot!

    SvarSlet
  9. Det er supersejt. Lige mig! Jeg ville aldrig kunne følge en opskrift så den frie leg er mere mig :-)

    SvarSlet
  10. det der freestil må jeg kaste mig over en dag for det er da super flot det du har lavet :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar