DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

tirsdag den 12. juli 2011

Hæklet ledning

Du læste rigtig. Jeg har hæklet en ledning. Kan godt selv se, det er ved at rable for mig. Man kan jo købe farvede ledninger alle steder og alligevel bruger jeg tid på at hækle en selv. Jeg kan slet ikke slippe hæklenålen efter jeg er kommet i gang.



Nå, men altså jeg har hæklet den her ledning. Gul. For gul er in nu! Jeg kunne ikke lige overskue hvilken lampe, jeg ville have på den gule ledning, så jeg snuppede en rispapirslampe fra gemmeskuffen og skrev nogle ord fra min ordsamling. Jeg samler gode ord og dem som slutter på X er sædvanligvis rigtig gode. Lux, Fix, Nix, Relax, Mix, Sex og Flex bare lige for at nævne. Men jeg rystede posen og blandede lidt andre ord i også.





At hækle en ledning er faktisk en børneopgave og på den måde er det måske endnu mere pinligt, at jeg har været i gang. Alle kan vel huske denne Strikkelise. Det er den jeg har brugt. Lidt besværligt at proppe ledning ind i den færdighæklede snor, men ved at sætte en tut fra en Lancôme eyeliner på enden af ledningen lod det sig gøre.






14 kommentarer:

  1. ..smiler venligt, den hæklede ledning er jo på en måde skrikket ;O)
    jip

    SvarSlet
  2. smiler endnu mere nu ,men af mig selv , der skulle jo stå strikket ;O) ..
    jip

    SvarSlet
  3. @jip - jeg så ikke engang fejlen - viste jo du mente strikket ;O)

    SvarSlet
  4. Super Marianne...Sikke du kan og en super ide også er der jo penge at spare.Takker for iden den skal jeg helt sikkert gøre brugaf.Kram Else

    SvarSlet
  5. Hej Marianne
    Hold da op du får hæklet... og strikket :-) Jeg er vild med din ledning, det ser super flot ud. Det må jeg simpelthen prøver.

    Kram og tak for ideen
    Annette

    SvarSlet
  6. Det er en skøn idé - hvor er det flot! Og så er jeg ret vild også med din lampeskærm, du har skrevet på.

    SvarSlet
  7. Sikke en herlig idé, Marianne. Bella vil så gerne have en farvet ledning. Nu kan hun bare se at komme i gang. Gad vide om ikke en tut fra en tush også kan bruges?
    Klem

    SvarSlet
  8. Strikkelise den kender jeg godt fra min barndom og kan man blive for gammel til at strikke med den ???

    fin lednings skjuler ... god ide :)

    SvarSlet
  9. Gud hvor er det altså smart! Jeg har SÅ mange gange kigget på farvede ledninger i butikkerne, men de er jo bare alt for dyre.. Jeg går straks i barndommen og strikker på en Strikkelise - skal bare lige have (gen)skaffet mig sådan en..
    Ditte

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare en fantastisk ide.. Nu kribler mine fingre for at komme i gang med at strikke ledninger :D - Jeg har i øvrigt netop set, at de har små skønne Strikkeliser i Tiger http://tiger.dk/tigerunger/tegne_male_hobby/haekledukke_1700175.html

    Sofie

    SvarSlet
  11. Smart idé, det må jeg prøve. Men dimsen hedder en Strikkelise, så mon ikke ledningsfuteralet er strikket istedet for hæklet? :-)
    Iøvrigt en herlig blog med masser af gode tips og ideer.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar