DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

onsdag den 17. august 2011

Armbånd med keramisk perle

Det gør mig rigtig glad når nogen efterspørger det jeg laver. Denne gang var der bud efter mine armbånd.



Jeg har lavet dem næsten magen til tidligere, dog er en knude skifte ud med en lille metalring, som kan strammes til, når lædersnoren er trukket ned over perlen. Det er både enkelt og flot og synes det giver armbåndene lidt mere finish.



Vejledning:

Du skal bruge:
  • En lædersnor, 2 mm og ca 40 - 50 cm lang
  • En stor perle, ca 21 cm og 2 små, ca 11 cm. Her har jeg brugt keramiske glaserede perler, men andre perler kan selvfølgelig også bruges.
  • En lille metalring eller smykke mellemperle
DIY:
  • Læg lædersnoren dobbelt og start med at stikke de to ender gennem metalringen.
  • Bind den første knude ca kan midt på dobbelt snoren.
  • Sæt en lille perle på hver stykke snor og dernæst en stor perle på begge snore.
  • Bind knude og tjek længde på armbånd.
  • Juster knuderne til armbåndet passer og klip eventuelt overskud lædersnor af.
Vupti - du har en smukt armbånd. 


De er nu pakket og på vej frem med posten. 

4 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt - og en meget fin lille detalje med metalringen! De keramiske perler har nogle lækre, douche farver!

    SvarSlet
  2. Så gjorde du det igen søde Marianne.
    Du det helt vildt kreativ i disse dage.
    Det ser så godt ud...
    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Kan godt forstå der er bud efter dine armbånd - de er super flotte! Og hvor er dit freestyle hækling bare for fedt!

    SvarSlet
  4. hvor har du fundet de fine keramik perler!! kan bare ikke finde dem IH

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar