DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

onsdag den 10. august 2011

Lysestager

Det er blevet helt tivoli hjemme hos mig. Jeg er ret vild med at fylde alverdens farver ind i mit hus og da alle vægge og lofter samt mange af mine møbler er helt hvide, så virker det rigtig god med farverne.



Jeg har selvfølgelig set flere gange, her i bloggerland, at stort set alt kan spraymales og jeg er da også i fuld gang. Her er mine gamle messingstager hentet frem fra gemmeren og efter en tur på malerbænken i carporten, får de lov at lyse op i alt det hvide.


Det eneste jeg gør er at vaske stagerne rene i varmt vand, tørre og spraye. Ret nemt. Jeg deler pappet fra en køkkenrulle i passende størrelser og stiller lysestagerne ovenpå. Således kan jeg spraye hele stagen i et hug.


Spray i friske farver kan snart købes overalt. Den turkise er fra et byggemarked. Den pink er fra supermarkedet og den gule er fra en malerbutik. Jeg køber spay dåser efterhånden som jeg kommer forbi en lækker farve. Lige nu shopper jeg ingen steder uden at holde øje med, om der findes en stærk æblegrøn og mørk orange på spray.




23 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Det ser altså helt vildt fedt ud. Er endnu ikke nået til at prøve spraymaling endnu... Mon ikke det er ved at være tid:-)

    SvarSlet
  3. Ej hvor ser de dog fantastiske ud - super ide:-)

    SvarSlet
  4. Har ledt efter egnede messing stager længe. Synes det gir et super fedt udtryk at spraymale dem. Bruger du en blank spraymaling eller en lak ovenpå?

    SvarSlet
  5. @Malene - jeg bruger bare det spray jeg har, sprøjter en tyndt lag, står og kigger lidt, sprayer igen, gentager indtil farven er jævn. Ikke noget med at vente på anbefalede tørretider og afslutte med glans lak. Nej, nej. Det er bare ren tju-hej.

    SvarSlet
  6. Hej Marianne.

    Jeg prøver lige igen.
    Tusind tak for den fine gave jeg fik idag:-)
    Ville have lavet et indlæg som tak.
    Men det skal åbenbart ikke være idag.
    Kan igen ikke uploade billeder.
    Bliver snart vanvittig.
    Endnu engang Tusind Mange Tak fordi du er så sød.
    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Hej Igen.

    Vil bare lige sige at det endelig lykkedes at uploade de billeder der skulle på.
    Så kig forbi.

    Knus Susi

    SvarSlet
  8. Det er en skøn idé at give tingene et nyt liv med spraymaling - som at få noget nyt! Dejlige farver du har valgt. Jeg har en hel del ting, der godt kunne trænge til at blive vækket til et nyt liv!

    SvarSlet
  9. Tak for info:) Nu bliver jeg sikkert også en samler af spraymaling:)

    SvarSlet
  10. Hej
    Hvor er de altså bare skønne - sikke farver:-)
    God aften.
    MVH Jette

    SvarSlet
  11. Det er vildt flot med de mange farver samlet. Tænk at man kan peppe kedelige ting op på den måde:-)
    Knus

    SvarSlet
  12. Wauw sikke nogle flotte stager og dejlige farver. Det ser rigtig godt ud og bryder alt det hvide. Skal helt klart have gang i nogle spray og stager - tak for tippet :)

    SvarSlet
  13. Må straks (når de lige åbner) i genbrug og ha fat i nogle messingstager.. Det er ikke lige sådan noget jeg ligger inde med desværre.. Men så er det jo, at genbrug er fantastisk!! :)
    Rigtig fede stager!

    SvarSlet
  14. Så fine. Og flot DIY, tak. Har du set den mail jeg har sendt til dig forleden dag, eller er den kommet glat i byen :-) kh Tina

    SvarSlet
  15. Hvor ser din blog dog spændende ud. Glæder mig til at følge dig.

    Hilsen / Lone Margrethe

    SvarSlet
  16. Åhrrr, får bare så meget lyst til at spraymale noget lige nu. Ved bare, at jeg altid har svært ved at stoppe igen.

    SvarSlet
  17. Hej Marianne

    Wauw de er fede .... Måske man liiiige skulle forbi genbrugen og maleren :0)
    Tak for idéen
    Kram :0)

    SvarSlet
  18. Hvor bliver de fede. Kan dog ikke nænne at gøre det ved min messingstage, den har jeg arvet fra min farmor, hun købte den til mig da jeg var lille og så måtte den stå ved mine forældre til jeg selv blev stor, så nej, det kan jeg ikke nænne. Men fede bliver de!!

    Kram Marlene

    SvarSlet
  19. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  20. Hejsa :-)

    Du kan få spraymaling i faktisk alle farver, hvis du bare går efter "Autolak spray". Se for eks. her:

    http://efarvehandel.dk/index.php?/RAL-farver/Belton-RAL/flypage.tpl.html

    De to farver du efterlyser er der også :-)

    SvarSlet
  21. Hvor er de blevet flotte og spændende blog

    SvarSlet
  22. Jeg troede du var blevet helt væk her i Blogland, men hold da op for en fest du holder her:) Super flot ny siden og masser af gode ideer!

    SvarSlet
  23. Hejsa! Håber det er okay hvis jeg linker til dette indlæg på min DIY-blog http://juliarungediy.blogspot.com/ :o)
    Synes det er en super idé! :D
    Kh. Julia

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar