DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

søndag den 18. december 2011

Heart Punch

Jeg har fået en hjerte stanser. Derfor er jeg igang med at producere hjerter i stor stil. Det tager ingen tid og de bliver super flotte.


Det virke på samme måde som en hulmaskine til A4 ark. Pap ind - klem sammen - hjerte ud.


Den kan klippe i karton (som her) papir og folie. Hvis den mister sin skarphed skal man bare klippe en enkelt gang i noget metalfolie og den er skarp igen. (Står der i hvert fald på pakken.) 



Første forsøg blev hjerter på sytråd. Har også tænkt på til og fra kort, samt pynt til juletræ. 


Hængt op på væggen (som demo) skal nemlig hænge i vindue, men det er ikke til at fotografere.  


Jeg har tænkt flere forskelige idéer, som jeg vil afprøve med denne Hjerte Stanser, men vil da også gerne modtage input og kommentarer fra jer.

10 kommentarer:

  1. Aaaw! Jeg elsker hjerter! :) <3 .. Det ser super godt ud!

    SvarSlet
  2. Eiiii hvor er det da en fin ide:) Må man spørge hvad sådan en tingest koster, OG hvor den kan købes??

    Dejlig søndag og kh
    Henriette:)

    SvarSlet
  3. Helt herlig !!! Og de fargene :) :)

    Ønsker deg en fin søndag :)
    Klem fra Janne

    SvarSlet
  4. @Henriette: Heart Punch er købt i Panduro for ca 70 kr.

    SvarSlet
  5. Hej igen. Du som er så krativ.. Mon du kunne hitte på en måde, hvorpå man kan lave sådanne bolde til lyskæder selv:

    http://static.lirumlarumleg.dk/usr/00000013/00030785RESIZED_large.jpg

    Jeg har faktisk set nogle her i Brønshøj som bare var så fede, men den sidste kæde var solgt og der kommer ikke flere. Det var samme ide, men i stedet for papirbolde, var det bolde der så ud som om de var lavet af viklet garn eller papirsnor af en art. Svært at forklare, men den var super flot i strålende farver og jeg ville bare så gerne have sådan en i min entre..

    Måske lidt af en udfordring, men det kunne jo være at du fik lyst til at løse opgaven hihi.

    På forhånd tak og mange knus
    Henriette :)))

    SvarSlet
  6. Skøn idé, Marianne! Både som dekoration og til-og-fra-kort er det superflot! Eller sat på en bakke og med klar lak over?

    SvarSlet
  7. ejh den er rigtigt sød din ranke!! :D og især når hjerterne er helt ens

    SvarSlet
  8. @Henriette: Jeg vil nok forsøge med små vandballoner, som jeg vil puste op på størrelse med en lille tennisbold. Derefter vil jeg tage noget tykt farvestrålende garn og dyppe i tapetklister og vikle rundt om ballonnen. Husk lille åbning til lyskædepære. Når tapetklisteret er tørt, vil jeg sprænge ballonen med en nål og sætte en bold omkring hver pære i en lyskæde. Måske virker det.

    SvarSlet
  9. @Henriette:
    1 Måske kan man bruge silkepapir istedet for garn.
    2 Man kan også lime silkepapir på gennemsigtige vaskebolde.
    3 Eller male med vandfast tusch på vaskebolde. Tusch i alle farver kan købes i Pandora.
    4 Man kan også hækle små bolde og gøre dem stive med ståltråd.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar