DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

lørdag den 22. oktober 2011

Retro hårpynt

Kan du mon huske disse hårelastikker? Jeg havde dem som barn. Der fandtes faktisk ikke andet hårpynt en perler på elastikker. Alle havde dem. Jeg havde helt glemt det.



Men for noget tid siden købte jeg disse armbånd hos Søstrene Grene. Jeg vidste godt jeg aldrig ville komme til at bruge dem, for jeg er ikke til plastiksmykker. Jeg kunne bare ikke stå for farverne (typisk mig) så de kom med hjem. 



Igår kom jeg så i tanke om hårelastikkerne og jeg måtte straks igang. Se bare her.



I morgen vil jeg pakke dem og så skal de afsted til nogen med langt hår som jeg holder rigtig meget af. 


Til dem der ikke før har brugt disse hårelastikker, har jeg lige lavet en monteringsdemo. Se nedenfor:

1. Hold elastik mellem pege og tommel

2. Kryds elastikken

3. Tag fat om hestehale med tommel og pege

4. Løft den ene perle hen over den anden - brug modsatte hånd til denne håndtering

14 kommentarer:

  1. Jeg skal SÅ MEGET i Søstrene på mandag og lave sådan nogle elastikker. De er fantastiske.

    Godt tip! Taak og god weekend. :)

    SvarSlet
  2. Åhh year... jeg husker dem så godt... Jeg havde hår ned til numsen som barn...og det var vist også temmelig tykt, fordi elastikken på dem man købte var altid for kort, så min far (ja det var også min ellers meget macho-far der strikkede,broderede og syede tøj til mig) måtte sætte nye længere elastikker i... :o)
    :o)

    SvarSlet
  3. Sikke en god idé! Jeg har netop nogle smukke perler liggende, som jeg vil lave til hårelastikker til Bellas kalendergaver. Tak for dejlig inspiration :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har kigget op og ned i din blog, hvor er du kreativ :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det må siges at være retro - fik et helt flashbacks til da børnene var små og da jeg selv var teenager.
    Måske man skulle lave nogen til barnebarnet.

    SvarSlet
  6. åh ja hvor jeg husker ...
    super fede ....
    kom også lige til at tænke på de dersens store plastikkugler på laaang snor med ring i midten ...som vi slog sammen ....?????!!!! usker ikke lige hvad de hed ....
    kram og tak for nostalgien ♥

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare fine..
    Og det var lige de perler, som jeg har ledt efter idag.
    Nu må jeg afsted igen...
    Skal bruge dem til noget spændende.

    Knus Susi

    SvarSlet
  8. Kære Marianne
    Hvor er de fine og helt oppe i tiden...
    Hilsen den "langhårede" / RikkeBo

    SvarSlet
  9. Årh, mand...fuldstændig nostalgi-trip!

    Er det mon ok, hvis jeg kopiere ideen, og laver noget til det julemarked jeg skal på?

    K.H June

    SvarSlet
  10. De er rigtig sød ide :p - jeg har også de perler ;) god ide til hårpynt

    SvarSlet
  11. dem kan jeg godt huske som barn og ung til mit hår :)

    total tilbage trip :) fedt

    SvarSlet
  12. JA!!! dem husker jeg. De var gode i håret, for de rev ikke i de små hår!
    God idé

    Hav en skøn søndag

    SvarSlet
  13. Jo dem kan jeg sagtens huske:) Fin ide til endnu en DIY, takker!

    SvarSlet
  14. Dem havde jeg osse. Og manglede man en farve der matchede tøjet lavede man lige et par mere :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar