DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

fredag den 2. september 2011

Hæklede glas med fyrfadslys

Jeg er røget med på bølgen. Har jo set, at rigtig mange hækler ”tøj” til små glas med lys i.



Mine glas er dog ikke så små endda. Det er nemlig rigtige vandglas købt i Bilka til 6 kr. pr. styk. (Aida vandglas).



Var meget spændt på, hvordan det ville se ud med de store glas, men det er blevet rigtig flot og jeg har bare lyst til at lave mange flere endnu.

Det ser ud som om, jeg har hæklet en skål til glassene, men i virkeligheden er det en slags ”rør”.



DIY:

1. runde ca. 30 luftmasker samles i en ring. (mængden er selvfølgelig afhængig af glassets størrelse.

2. – 8. runde er helt almindelige stangmasker

9. runde er fastmasker i en kontrastfarve.

7 kommentarer:

  1. Kære Marianne
    Det ser bare godt ud... Den idé må jeg simpelthen kopiere...
    God Torsdag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
  2. Jeg kan rigtig godt lide dine lysglas med tøj. En god ting ved dem er, at stearinlyset giver mere glød og lys, når glasset ikke er helt dækket. Fint!

    KH

    SvarSlet
  3. Åh ja, det er en skøn idé! Jeg har set det en gang før - det er rigtig sødt og giver mere personlighed til glassene.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det godt ud, og hvor er de fine.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  5. Hejsa. Sælger du dine "glas med tøj på" ;) skal giftes og mangler hyggebelysning til bordene.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar