DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

onsdag den 24. august 2011

Blå blomst

Ny hækle hedebølge er rullet ind over mig. Jeg hækler blå blomster og grønne blomster og de blomster der kan hækles i farveskalaen mellem grøn og blå. Tanken er at det skal ende med at blive en lampe, men der er meget lang vej endnu. Lampen har taget form inde i mit hoved og jeg ved jo ikke om det overhovedet kan lade sig gøre og heller ikke om det bliver flot. Jeg har bare besluttet at I skal have lov til at følge processen.



DIY:

Første runde: 5 luftmasker samles i en ring.

2. runde: En stangmaske og en luftmaske gentages 8 gange

3. runde: En kædemaske i stangmasken og 3 stangmasker over luftmasken

4. runde: En kædemaske i kædemasken, 1 stangmaske i stangmasken, 2 stangmasker i stangmasken og en 1 stangmaske i stangmasken – gentage hele vejen rundt.

Slut

 


14 kommentarer:

  1. Hejsa,

    Måske et dumt sp - men hvad er en stikmaske?? Det samme som en kædemaske, måske??

    Jeg har i øvrigt lavet en af dine Small Bags - med henvisning til din side naturligvis. Se her: www.annalysestrik.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde!!
    Gid man kunne hækle!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. sæt i gang: http://www.youtube.com/watch?v=F71bGN33EHc

      Slet
    2. sæt i gang: http://www.youtube.com/watch?v=F71bGN33EHc

      Slet
  3. Sikke nogle kønne farver-skalaer. Den lampe bliver da superflot :)

    SvarSlet
  4. @Anna Szuster Bjerre - tak for dit spørgsmål. Der er jo ikke noget der hedder stikmaske, men kædemaske. Jeg har rettet mit indlæg. Tak for hjælpen. I næste indlæg viser jeg hvordan stang- og kædemasker laves. Nu vil jeg ile videre til din blog og se dine Small Bags :)

    @KGaardsted - se med i næste indlæg, hvor jeg viser hvordan man laver de forskellig masker.

    @Helle Jakobsen - Tak for din søde kommentar.

    SvarSlet
  5. Fantastisk!! Lige noget for mig!! :) Fatter hat af de beskrivelser jeg finder på nettet!! Hehe

    SvarSlet
  6. Hej
    Skøn blomst og tak fordi du deler.
    MVH Jette

    SvarSlet
  7. nu kan jeg se dit indlæg jubii og sikke nogle søde blomster glæder mig til at se det færdig resultat :)

    SvarSlet
  8. ejh hvor er du bare effektiv, elsker at slå ind forbi!!

    SvarSlet
  9. Hvor er de smukke, Marianne - gid jeg havde din tålmodighed med håndarbejde. Glæder mig til at se det færdigt!

    SvarSlet
  10. meget fine farver,skal nok blive godt knus Maj-Britt

    SvarSlet
  11. Hej, kan man bestille sådan en mørkeblå hæklet blomst hos dig? Jeg ved ikke om du overhovedet sælger dine produkter, men jeg ville da lige høre. Står og mangler sådan en til at sy på en kjole. Du kan maile mig på: jbangsgaard@hotmail.com

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar