DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

tirsdag den 13. december 2011

Julehjerter i rå mængder

Jeg har lavet julehjerter. De var så nemme at lave, at jeg ikke kunne stoppe igen. Se bare her.


Du skal bruge: stofrester, hjerteskabelon, zigzag saks, snor, vat, nål og tråd eller symaskine.


Klip 2 hjerter og læg dem vrang mod vrang. Placer snoren med nål eller tape. Sy langs kanten ca en 1/2 cm inde. Stop inden du er hele vejen rundt. Prop vat ind i hullet og sy det sidste stykke. Vola... 


Du kan pynte med sløjfe, glansbillede, knap m.m. Så vidt mulig har jeg klipset pynt fast med hæftemaskine, inden hjerterne blev syet sammen.


Jeg kunne som sagt ikke stoppe, så der er da lige til et par gaver, der straks ryger afsted med posten.


Og så er der selvfølgelig hængt op i alle vinduer. (Du sagde ikke Gertrud Sand.... Vel...)

8 kommentarer:

  1. Ja jeg er super glad for det jeg fik af dig, sort/hvidt, det har hængt oppe helt siden jeg fik det...:-)
    Det var da jeg købte service af dig til min datter.
    Hvor ser det bare godt ud i dit vindue med julehjerter og lysene..:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hjertefint :) Jeg sydde mine første hjerter i går. Så nå fikk jeg lyst til å prøve å sy slik som du ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare nogle fine hjerter :) utroligt så enkelte de er at lave.

    Karen

    SvarSlet
  4. Superflot - og slet ikke Gertrud-agtigt. Hvor får du dog idéerne og tiden til alle de fine famtastiske ting du skaber. Det er vildt imponerende:-)
    Knus

    SvarSlet
  5. hvor er de fine og helt fantastiske julede ;o)
    Kan godt forstå det var svært at få stoppet igen, og sikke da en produktion, de ser nu også rigtig fine ud som de ligger der i kassen i alle deres farver.

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  6. Det er super søde hjerter og så enkle, en skøn ting i disse tider.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  7. Aij, hvor er de skønne, Marianne! Jeg har også julehjerter af stof hænhgende i stuen - ensfarvede, ternede, med broderi, af sælskind osv.

    SvarSlet
  8. Hvor er de skønne de hjerter - tusind tak for fiffet :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar