DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

torsdag den 14. juni 2012

Fra toiletrulle til smykkeæske

Nye smykker er under udvikling i krearummet. Derfor er der behov for nye smykkeæsker. Det blev toiletrullerne der kom med i tænketanken og æskerne herunder lod sig forme. 


Passer lige til de fingerringe som er undervejs

En samling toiletruller som klemmes flade

Lav en skabelon i pap (lige så bred som toilet rullen) og tegn på rulle

Klip enderne af

Prik hulle i pap med en nål

Fold enderne ind over hinanden
 
Sæt bånd/snor på

Gaveæske klar

FIF: Du kan selvfølgelig male æskerne, dekorer æskerne, eventuetl inden de formes, du kan beklæde dem med papir eller stof, du kan bruge farvet bånd eller kulørte elastikker. Alt er muligt. Snup endelig idéen hvis du har lyst. 

35 kommentarer:

  1. Dette var veldig smart :)
    Herlig at man kan gjenbruke !

    SvarSlet
  2. Nøj en god ide! Jeg elsker når det er billigt, nemt og ser godt ud. Må jeg låne ideen og viderebringe den på min blog? Genbrugtilbrugskunst.blogspot.com
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig må du bruge idéen og jeg vil blive stolt hvis den kommer på din blog.

      Slet
  3. Sikke en skøn idé! Og så holder jeg meget af det rå look af ufarvet pap og råt sejlgarn.

    SvarSlet
  4. Elsker genbrug og med 4 i huset, er der ruller nok.
    Så må jeg i gang med at lave smykker:))

    SvarSlet
  5. Sikke en smart ide- nu vil jeg fremover gemme disse skønne ruller og genbruge dem til smukke gaver! ;)

    Rigtig god dag!

    SvarSlet
  6. Ej, en super idé...det må da hjem og afprøves!

    tak for opskriften

    SvarSlet
  7. Rigtig god nem og billig idé og pynten kan jo varieres i det uendelige :0)

    SvarSlet
  8. Kanon ide , det skal da helt klart prøves
    Tak for alle de søde ider du lægger ind;)
    Kh Mette

    SvarSlet
  9. Super idé - den vil jeg prøve af !

    SvarSlet
  10. DET er smart ;o)
    Den ide snupper jeg sgi

    SvarSlet
  11. Hold da op.....det er godt tænkt ;0) Jeg som netop hat lagt smykker i ovnen....det er jo perfekt :0) Snupper idéen og lægger på min blog snarest :0)

    SvarSlet
  12. Vil forresten høre, om du vil lægge en DIY ud på de fine hæklede æggevarmere, du også har her på din blog? :0)
    Mvh Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh - jeg har desværre ingen diy. Jeg er bare startet med en cirkel og så stukket 2 i en maske efterhånden som den skulle blive bredere. Sad faktisk med et æg ved min side, så jeg løbende kunne måle. Nogen gange måtte jeg lige trævle lidt op igen, men i bund og grund var det ganske nemt. Synes bare du skal prøve. Jeg har brugt helt almindeligt bomuldsgarn.

      Slet
  13. Super god ide. Har netop lige lavet et par smykker, som hvor en bestilling, så de skal da helt sikkert i sådan en fin gaveæske:-)

    Du kan se smykkerne på min blog:-)

    Mvh Helena

    SvarSlet
  14. Det er ikke ikke mindre end genialt! Ü

    SvarSlet
  15. Det er sørme smart! Tak for tippet! :)

    SvarSlet
  16. Det er da en virkelig god ide, det må prøves:-)

    SvarSlet
  17. Ej en god idé. Hver gang jeg smider de ruller ud tænker jeg at de må kunne bruges til noget smart :o) Godt fundet på :o)

    SvarSlet
  18. Det er da godt nok rigtig smart !

    Tak

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  19. Super ide! Du kan bare det der!! Knus fra mig;-))

    SvarSlet
  20. Smart idè , kan jo også bruges til at give en penge-gave i :)

    SvarSlet
  21. Du har altsaa nogle idéer der er guld vaerd. Tak for at du deler.

    SvarSlet
  22. Super smart, den er købt :o) Tak for det.

    SvarSlet
  23. hvor godt at de rædselsfulde ruller kan blive til noget så fint :)

    SvarSlet
  24. Fed anvendelses mulighed for de allestedsnærværende ruller...

    SvarSlet
  25. Kjempeide! Adopterer den, jeg.

    SvarSlet
  26. Super smart!
    Og hvem har ikke lige en toiletrulle ;o)
    Det skal helt sikkert prøves.

    SvarSlet
  27. Det er dog en fantastisk ide, Så enkel og aldrig noget jeg selv havde fundet på.
    Tak for tippet :-)

    SvarSlet
  28. På grænsen til genialt! ;-)

    SvarSlet
  29. Er det OK om jeg låner dette til bloggen min (sier selfølgelig hvor jeg har fått det fra!) ???

    SvarSlet
  30. Sikke en smart idé. Den må hellere afprøves :)
    Perfekt som æske til de små gaver - og ikke kun smykker :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar