DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

mandag den 4. juli 2011

Det starter idag....

....med den nye livsstil, som jeg har besluttet at teste i 4 uger. 4 uger som grøntædende - ganske enkelt - skulle man tro. Men nej! Det her er noget der kræver planlægning, hvilket ikke er min stærke side. Dog er jeg typen der gennemfører, når jeg først har besluttet mig.


Søndag eftermiddag gik med at notere hvilke indkøb der skal gøres for at følge planen. Listen blev lige så lang som en rulle toiletpapir. Der skal virkelig mange ingredienser til, for at leve grønt og samtidig få de proteiner der skal til. Men det kan vel blive en vane, der står i hvert tilflælde i  bogen, at det er indkøringen, der er svær.


Dernæst gik jeg i gang med at tømme køleskab og skuffer for alt det mad, der ikke må spises nu. Temmelig ulækkert at smide så meget mad ud, men omvendt, hvis det bliver i skuffen, er det alt for fristende at falde i.

Dernæst planlage jeg, hvornår jeg skulle bage, koge og blende og kunne hurtigt se, at indkøringen er så omfattende, at det kræver ferie. Det har jeg så taget. 1 uges fri til livstilsomlægning, startene idag. Sådan! Og nu er meget sund morgenmad indtaget. Godt begyndt.....

6 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, Marianne - jeg glæder mig til at følge dine fire uger.
    Lækker morgenmad lige efter mit hoved!

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke den store kødspiser og har faktisk rigtig svært ved, at få proteiner nok. Så jeg tror da jeg vil kigge nærmere på den bog og se om den kunne være løsningen for mig!
    Det bliver spændende, at læse om dit forløb - skriv endelig!

    SvarSlet
  3. det håber jeg du skriver mere om og viser billeder at det mad du laver ,kunne være jeg hopper med på vogne (kød fri zone) og om hvordan du har det de næste par uger :)

    SvarSlet
  4. Hej Marianne
    Tør næsten ikke skrive, at aftensmaden står på kødsovs og pasta. Tror ikke mand og unger ville spise din menu.
    Held og Lykke med projektet..
    God Mandag / RikkeBo

    SvarSlet
  5. Det ser lækkert ud:-) Glæder mig til at høre, hvad du skal spise i løbet af de næste uger:-)

    SvarSlet
  6. Hold da op Marianne, du går til den:-) Sejt nok. Kh Christina

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar