DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

mandag den 10. oktober 2011

Hader "To Do" lister !!!

For meget lang tid siden lavede jeg min aller sidste "To Do" liste. Jeg opdagede nemlig, at den var med til at stresse mig, fordi jeg altid fik skrevet mere på, end jeg kunne nå. Når dagen var omme, stod jeg med at liste, hvor det mest i øjefaldende, var det der ikke var blevet gjort. Fint at gå i seng på ik'?


Derfor begyndte jeg at lave "Done" lister istedet for. Jeg bruger en lille notesbog fra Søstrene Grene. Jeg skriver simpelthen på listen, hver gang jeg har nået noget. Når dagen er omme, har jeg en liste med ting, jeg har nået. Rigtig dejligt at gå i seng på.


Jeg har udvidet idéen. Jeg noterer dataoen og skriver 3 gode ting på, som har været med til at gøre dagen god. Det kan være ret banale ting, men ideen er, at når jeg bladre baglæns i bogen, så mindes jeg nogle gode ting der får mig til at fokuserer på det gode. 

9 kommentarer:

  1. Sikke dog en god ide - den snupper jeg da lige fra idag af. Tak for det afstressende tip :)

    SvarSlet
  2. Ja! den ide er super.
    Den tror jeg lige jeg låner.

    Ha´ en dejlig aften.

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Tak for den ide - Et simpelt værktøj til at vende ens tankegang:-) Jeg har også den bog - Jeg nænner bare ikke at skrive i den:-)

    SvarSlet
  4. Ja, det kan også være oplysende mht, hvorfor man nogen gange falder omkuld på sofaen ;o)
    Super god ide, den vil jeg også afprøve da :o)

    SvarSlet
  5. Jeg har en POSITIV to-do-liste over alle de "kreative ting", jeg gerne vil lave. Så "to-do" behøver ikke absolut at være negativt! :-)

    Notesbogen med pigen og lammet, er det den, der er fra Søstrene Grene? Den er rigtig fin. :-)

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  6. rigtig go' idé
    jeg har også for flere år siden droppet todo listerne ...af samme grund men denne er rigtig go'
    knus♥ og tak

    SvarSlet
  7. Hejsa.
    God ide, jeg bryder mig heller ikke om to-do lister.
    Jeg har tilføjet mig som følger af din blog.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Knus Hanne Bente
    www.finus.dk

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn idé, Marianne, både Done-listerne og dit fokus på det positive! Søstrene Grene og Tiger har de yndigste små notesbøger, som jeg også faldt for i sidste uge :)

    SvarSlet
  9. Sikke en god idé, den vil jeg tage til mig. For du har ganske ret i, at at en "to do"-liste kan være MEGET stressende.

    Tak for det gode råd (:

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar