DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

søndag den 29. juli 2012

Hækkelnål i fly

Jeg tager den lige op igen - den der med at hækle i flyet. Flere har nemlig luret lidt, på den med hækkelnål gennem securety. 

Det er en helt almindelig standard nål jeg har med - 2,5 for at være helt præcis. Den har et plasticskaft som betyder, at længden på selve nålen ikke er så lang. Den har været med rigtig mange gange og er aldrig så meget som blevet nævnt af nogen som helst i alverdens lufthavne. 

Billederne er fra hjemturen. Utrolig meget ventetid i lufthavne gav gode høst af hækleværk. Tænk at kunne hækle i arbejdstiden. 



Fif: 
  • Jeg har altid en ekstra hækkelnål af træ til at ligge sammen med mine kuglepenne. 
  • Jeg bruger en tre-i-en som saks - der skal jo klippes for hver lap. 

13 kommentarer:

  1. Og sikke en fin lille taske du har til dit hækletøj på flyturen. Smart med neglesaksen! Og sikke meget du har nået... :o)

    SvarSlet
  2. Dejligt at man kan bruge tiden til noget fornuftigt når man bare skal få tiden til at gå ;) og skide smart med negleklipperen :) det vil jeg huske hvis jeg en dag skal på flyvetur ;)

    SvarSlet
  3. Den hæklenår jeg lige har haft med mig i flyveren uden problemer, ligner din meget...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Fatter nada .......... sådan en negleklipper har vi fået konfiskeret 2 gange i lufthavne (en gang i Portugal og en gang på Grand Canaria), og en hæklepind præcis magen til din i Kastrup lufthavn ;-(

    SvarSlet
  5. Tak for tips, det må jeg huske næste gang jeg skal på ferie. Især det med negleklipperen :)

    SvarSlet
  6. Godt at kunne bruge ventetiden på noget nyttigt og fornøjeligt.
    Strikkepinde har jeg haft held til at have med fra bl.a. Aalborg, kbh og Ljubljana. Måske vil de være mere strikte i fx London? Det har været rundpinde jeg har strikket på, så jeg ved intet om de alm. strikkepinde.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Jeg tror desværre, det afhænger lidt af, hvem der er på job i security. Min veninde fik engang konfiskeret et sæt træstrikkepinde, mens den spidse træsjalsnål, der sad i hendes sjal, måtte blive siddende

    SvarSlet
  8. Det er rigtig dejligt, at du kan få hæklet en masse i arbejdstiden! Og smart med neglesaksen.

    SvarSlet
  9. Smart med tre i eneren...jeg har hidtil brugt en plasticsaks...Tipset med hæklenålen fik jeg af en securitymedarbejder i ålborg lufthavn...så det har jeg også haft stor glæde af!

    SvarSlet
  10. Tak for tippet .. særlig det med neglesaksen. Det vil jeg da prøve næste gang. Men som andre har skrevet så er der stor forskel på hvad der bliver snuppet ... neglesaksen i min skuldertaske måtte godt komme med til London men ikke hjem igen. Har osse hørt at rundpinde går men ikke strikkepinde.

    SvarSlet
  11. Jeg talte med en securitymedarbejder i CPH, som sagde at enhver medarbejder træffer sine egne subjektive valg når det kommer til konfiskering. Jeg ville godt kunne få en hæklenål med i tasken, men som han sagde - hvis der kom en rockerlignende type med 4 hæklenåle i tasken, ville han nok vælge at konfiskere dem. Så håb på det bedste. Der er ingen faste regler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sjovt...lige præcis samme svar med rockere har jeg også fået :-)

      og noget kunne tyde på, at det er meget forskelligt, hvad security gør.

      Lene

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar