DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

lørdag den 18. august 2012

Rodbehandling

Denne weekends projekt hedder "Rodbehandling". For noget tid siden fik jeg nemlig fældet kæmpe træ, men roden er der stadig. Jeg har grublet lidt over, hvordan jeg slipper af med den og har bestemt mig for dette forsøg. 


Med økse hakkes revner i roden. En tændbriket fyldes i og der sætte ild til. Når flammen går ud (i første forsøg brændte den i flere timer) hakkes der endnu mere i rod med økse og proces gentages weekenden igennem. (Roden er 55 cm dia)


Roden befinder sig 4 meter fra min hoveddør og det ser rigtig fint ud med lille velkomstbål i indkørsel. Spændt på om roden kan fjernes helt på denne måde. 


8 kommentarer:

  1. ser hyggeligt ud og hvis du bliver ved så forsvinder den nok en dag :)

    SvarSlet
  2. Tjae, hvorfor ikke forene det trælse med det hyggelige ?? Eller kan en stubfræser jo altid klare problemet. Nogle borer huller og hælder saltsyre i, men den er vist ikke helt gangbar i forhold til miljø, eller ? (nå men det skulle virke)
    Næe, nyd da den smukke flamme. Det ser godt ud....

    SvarSlet
  3. Den har jeg godtnok aldrig hørt før,jeg håber der kommer en update på projektet,for fint ser det da ud,og måske får man lige knap så meget sved på panden-ellers havde jeg nok også brugt en rodfræser

    SvarSlet
  4. ...sjovt og hyggeligt projekt......og lidt tidskrævende vil jeg tro......og hyggeligt med en lille flamme i haven......

    SvarSlet
  5. Hyggeligt med en lille velkomst flamme, spændt på at høre om resultatet

    SvarSlet
  6. Sikke en god idé - det har jeg aldrig tænkt på, og vi har mange rodstubbe i haven. Fortæl meget gerne om det lykkes.

    SvarSlet
  7. Jeg er meget spændt på hvordan det virker.
    Her på grunden har jeg et par rødder, der godt kunne klare at komme lidt væk :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Ideen med huller er god, læg 3 marksten med en glasplade (Alle har vel et par runde glasplader liggende;o)) over så træet kan tørre inden du lejlighedsvis fjerner glasset,hælder lampeolie eller sprit i hullerne og tænder for bålet, måske med en gryde over hvis varmen skal bruges til noget

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar