DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

onsdag den 23. oktober 2013

Grøntsagssnitning :)

Ja, jeg ved godt det ser meget overskudsagtig ud, men gevinsten er det hele værd. Forleden gik jeg amok i grøntsager. Købte alle de "tunge" danske grønsager og lidt til. Så gik snitteriet igang - med god musik og i brændeovnen skær, blev der snittet og lagt i poser.

Jeg opbevarer dem i køle/svale skabet og der kan de holde sig 4-5 dage = 4-5 dage, hvor det er ultra let at lave sund aftensmad og hurtig at mixe en To Go Salat. Det kan godt anbefales :)



12 kommentarer:

  1. Smaddergod idé. Og når man først er i gang med snitteriet, kan man jo lige så godt lave lidt ekstra til de næste par dage.

    SvarSlet
  2. Ja, det lyder lidt overskudsagtigt og man får vel også overskud af at spise sundt. Man kan få meget gjort med lidt god musik i ørerne. Det ser lækkert ud og jeg føler mig helt inspireret. Tak skal du have. Ha' en god onsdag. Bente

    SvarSlet
  3. Det lyder da som en god ide. Meget snitten på én gang tager jo kortere tid, end lidt snitten mange gange:-)

    SvarSlet
  4. Rigtig god ide - og skulle der ikke være spist op når de ikke er så spændende mere - ja så kan der laves grønsagsfladbrød efter Madbandittens opskrift ;0)

    SvarSlet
  5. Det er bare en super god ide. Jeg gjorde det også da jeg var på kur. Skal igang igen og så må snitteriet vist følge med. Og hvis jeg ikke lige nåede at få det spist eller syntes det var ved at blive kedeligt smed jeg det i fryseren eller også puttede jeg det hele i en omelet. Her blev det kaldt skraldespandsmad :-)

    SvarSlet
  6. Det lyder jo som en god idé, det gør det lidt nemmere, at få grønsagerne ind i hverdagen :-)

    SvarSlet
  7. Vi burde fejre ordet overskudsagtig istedet for det nærmest er blevet et fy ord og janteloven kommer efter dig, jeg syntes det er fedt at du deler dit super gode råd, det kan kun give inspiration til at komme igang med at snitte, rigtig god dag til dig

    SvarSlet
  8. Super god idé, den vil jeg straks tage til mig

    SvarSlet
  9. Skøn ide... Den må jeg lige holde in mente

    SvarSlet
  10. Tak - jeg blev da lige inspireret :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar