DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

lørdag den 9. november 2013

Fif og fiduser til tæppestrikkeri

Lidt mere om strikket tæppe - der er nemlig spurt til, hvordan og hvad og hvordan - så det kommer her.

  • Jeg har brugt Kauni garn i forskellige farvr
  • Jeg har brugt pinde nr. 5, så tæppet er blevet ret lufttigt og alligevel mega varmt. 
  • Jeg slog 270 masker = 1,7 m bred tæppe. 
  • Jeg strikkede til tæppet var 2 meter langt, så tæppet er rigeligt stort - faktisk kunne mindre godt gøre det :).
  •  Jeg har strikket ret og kun ret, samt skifte farve på hver anden pind, nogen gange hver tredie for at lave cirka samme mønster på begge sider af tæppet. 

Jeg fandt bogen "Håndarbejde i Haven" og kassen med garnrester. Jeg snuppede alle Kauni-resterne. Se her.

Så gik det løs med rundpinde - jeg startede faktisk med almindelige pinde - Se her.

Jeg brugte potteskjulere til at styre garnet - Se her

Så strikkede jeg om kap med dem inde på TV2 Fri

Så blev det for tungt med de rundpinde - så de blev klippe i to dele - Se her

6 kommentarer:

  1. Det ser vel nok godt ud, jeg får da helt lyst til at få samlet mine rester og komme i gang med et tæppe

    SvarSlet
  2. Det ser lækker hyggeligt ud!
    Der er noget specielt over at få brugt sine rester og få lavet noget brugbart :0)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for fif og ideer. Dejligt at vi kan dele med hinanden. Nu skal jeg på linksne og se.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Sikken et kæmpe projekt - og flot er det blevet. En god måde at få brugt resterne på :o)

    SvarSlet
  5. Det er blevet et meget smukt tæppe! Hvor meget Kauni har du brugt (gram)? Jeg har nemlig også alt for mange Kauni-rester - og en ambition om at få brugt dem ;-)

    K.h. KirstenLN

    SvarSlet
  6. Hold da op, hvor det er smart med de klippede rundpinde! Og et lækkert tæppe, du fik kreeret ..

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar