DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

onsdag den 8. januar 2014

10 Kunstnere fra Aarhus Kunstakademi

Selv om jeg har forrygende travlt med teatergruppen MarieKiks (præmiere i morgen - billetter her), så er jeg da også lige ved at gøre klar til fernisering på Galleri F12.


10 kunstnere fra Herning, Silkeborg, Varde, Viborg og Aarhus afsluttede i december et semester i maleri på Aarhus Kunstakademi. På akademiet lavede holdet en afgangsudstilling over emnet: "Desaturation - og resten er stilhed", hvor udgangspunktet i princippet handlede om at trække farven ud af værkerne. f.eks som farverne i en frostvinter eller bare hvidt i hvidt. Citatet "resten er stilhed" er hentet fra Shakespeare og er Hamlets sidste replik før han udånder. Begge dele kan tolkes i samme retning og dannede inspiration til en del af de værker, der kan ses på Galleri F12.

Derudover viser kunstnerne mange af deres andre værker, hvor der er arbejdet med forskellige tilgange til det visuelle udtryk og eksperimenteret med materialer, form og farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar