DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

mandag den 26. september 2011

Bjergtur i Frankrig

Er kommet tilbage efter at have jobbet i Frankrig. Der er lige lovlig meget gang i rejse aktiviteten, men jeg kan kun sige, at jeg elsker at rejse, selv om meget bliver forsømt, når jeg er så meget hjemmefra.

Fredag aften, da vi var færdig med job, blev jeg inviteret på en tur op til det skønne Charmonix, en by der ligger 2000 m oppe ad bjerget Mont Blanc, som er knap 5000 m højt. Her får I lige et billede taget fra bilen på vej der op.


Vi stoppede undervejs og gik en runde her ved søen. Vejeret var fantastisk, 25 gr. trods sidst på dagen og trods vi jo var næsten 2000 m oppe.

Fotoet herunder er taget ned i søen, hvor bjerget på første billede er genspejlet.


Lidt længere oppe kom vi til den stejle bjergside, som er et yndet klatremål for de seje.

Og da jeg zoomede ind kunne jeg se.....

et modigt menneske....

hvor til jeg i kåd begejstring meddelte,
at det vil jeg prøve næste gang.
Det gav vi så hinanden hånd på. Glæder mig.


De vi kom op til selve byen Charmonix, gik vi på restaurent og spiste traditionel fransk ostefondue. Og tænk, vi sad udendørs til kl. 11 om aftenen. Får lige pludselig helt lyst til at tage derned igen, men lige nu glæder jeg mig til, at have tid til at kigge alle bloggene igennem.

9 kommentarer:

  1. Flotte bilder av en fantastisk natur :-) Ser ut som du har hatt en deilig tur :-)
    Gleder meg veldig til å se klatrebildene som du kommer til å ta på ditt neste besøk ;-)

    Ha en fin høstkveld!
    Her regner det, og er trist og mørkt ute..men så er det jo bare å fyre i ovnen og tenne lys :-)
    Klem fra Rita

    SvarSlet
  2. Ej hvor ser det skønt ud. Held og lykke med klatreturen en gang i fremtiden :-) Det turde jeg bestemt ikke - lider af højdeskræk!

    SvarSlet
  3. Det er bare så flotte billeder, åh hvor ville jeg gerne!!! Tænk sommer!!

    Kram Marlene

    SvarSlet
  4. Wauw, sikke nogle vidunderlige billeder, Marianne - det må have været en stor oplevelse. Jeg har aldrig været på de kanter, men det minder lidt om Norge - dog endnu mere storslået.

    SvarSlet
  5. Hold fast, hvor ser det lækkert ud!

    SvarSlet
  6. Jeg gentager de andre: Fantastisk og så VELKOMMEN TILBAGE :-D

    SvarSlet
  7. Så flot... Den himmel på det første foto er da helt vild. Tak fordi jeg må vise billederne af de lamper. De er da for rå! Jeg linker selvfølgelig. ;) Håber vi ses på messen!

    SvarSlet
  8. Så flot... Den himmel på det første foto er da helt vild. Tak fordi jeg må vise billederne af de lamper. De er da for rå! Jeg linker selvfølgelig. ;) Håber vi ses på messen!

    SvarSlet
  9. Hold da op nogen flotte billeder.
    Der er virklig smukt...

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar